9001260529 |
Dispositius mòbils a l'aula |
2015-2016 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
1/2/2016 - 31/5/2016 (30 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Àrea de Cultura Digital
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
DMA1 Dispositius mòbils a l'aula
|
| |
Inscripció |
08/01/2016 - 18/01/2016 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Les persones participants en aquest curs construiran propostes d'activitats didàctiques integrant els recursos i serveis que ja utilitzen amb altres de nous, després de la seva identificació i anàlisi en funció de les matèries i nivells educatius en els que treballen.
|
| |
Objectius |
- Conèixer experiències d'aula on els dispositius mòbils faciliten aprenentatges.
- Analitzar experiències per tal d'adaptar-les i generar-ne de noves.
- Experimentar amb les aplicacions (apps) lligades a les experiències.
- Generar propostes didàctiques on l'ús dels dispositius mòbils sigui significatiu.
- Compartir les produccions generades al taller.
- Observar les possibilitats dels dispositius mòbils com a instruments de creació de contingut , de comunicació i de col·laboració en entorns educatius.
- Descobrir i catalogar aplicacions (apps) per a tauletes i mòbils en funció de competències i necessitats.
- Descobrir l'eficiència de les eines i dels serveis (apps) en el procés d'ensenyament-aprenentatge com a facilitadors de canvis metodològics.
|
| |
Continguts |
- Metodologia i gestió d'aula amb dispositius mòbils
- Planificació, organització personal i col·laboració
- Creativitat i multimèdia
- Creativitat i narració
|
| |
Observacions |
El funcionament del procés d'inscripció i d'altres aspectes relacionats amb les activitats de formació es pot consultar a la pàgina d'informació general.
|
| |
Avaluació |
Pla d'avaluació
- Mòdul 1: Elaboració d'una proposta de seqüència didàctica a partir d'una plantilla
- Mòdul 2: Creació d'una revista amb Flipboard i elaboració d'una proposta d’activitats que fomentin la planificació, l'organització personal i el treball col·laboratiu
- Mòdul 3: Elaboració d'una proposta d’activitats d'imatge i/o so
- Mòdul 4: Elaboració d'una proposta d’activitats de narració i/o vídeo
- Un projecte per elaborar al llarg del curs (avaluació de la transferència a l'aula)
- Participació activa als fòrums (avaluació de la participació)
- Qüestionari de satisfacció per al participant
- Qüestionari de satisfacció del formador
|
| |
Requisits de certificació |
Avaluació positiva de les tasques encomanades a cada mòdul (100% de les activitats).
Avaluació positiva del projecte per implementar a l'aula.
Participació activa als fòrums.
Respondre el qüestionari de satisfacció.
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat de primària i secundària
|
| |
E-mail |
formaciotac@xtec.cat
|
| |
|
|